Ahoj v digitálnom svete! 😉
Teším sa, že vás je tu o niekoľko desiatok viac a ďakujem každému, kto sa minule podelil o veľmi užitočný feedback (stále je vítaný).
Dnes už ideme na ostro. Pripravil som 5 noviniek z posledných dní a aj jeden marketingový knižný tip. 📚
Instagram nadbieha tvorcom.📱
V sekcii in-app purchases v App Store sa pri Instagrame objavila možnosť platby "subscriptions" pre obľúbených tvorcov. Je to pravdepodobne ďalší krok v rámci dlhodobých plánov Instagramu podporovať ľudí, ktorí ho plnia obsahom. Za toto predplatné od 1 do 5 dolárov by mali fanúšikovia získať prístup k exkluzívnym Stories aj live streamom, ktoré nebudú dostupné nikomu inému. Okrem toho napríklad Instagram pracuje na vlastnej NFT platforme, čo z dlhodobého hľadiska môže byť veľmi zaujímavé. Viac o testovanej novinke a vízii Instagramu v tomto článku.
Budúcnosť Facebook reklamy. 📈
Nemusí sa to zdať, ale kopa firiem stále nevyužíva reklamy na Facebooku. Buď nevedia, ako na to, skúsili párkrát kliknúť na "Boost" a nič nezískali, alebo si nechcú/nemôžu dovoliť platiť špecialistu. Už niekoľkokrát som zachytil úvahy o tom, že online reklamy budú čoraz viac "blbuvzdorné" a úloha špecialistov skôr strategická. Facebook teraz potvrdzuje tento trend testovaním funkcie "Ad Strategies", ktorá má na základe niekoľko vstupných údajov od klienta vytvoriť kampane, ktoré vďaka AI doručia lepšie výsledky, než pri manuálne spravovaných. Ak sa podarí zbúrať technickú bariéru reklamných systémov (a zapracovať na dôveryhodnosti), môže to znamenať pre Facebook veľkú príležitosť na rast. Čítajte viac v článku na Social Media Today.
Netflix buduje nový segment svojho biznisu. 🎮
V posledných dňoch prišla najväčšia streamovacia služba s prekvapivou novinkou a používateľom v aplikácií, okrem klasického video obsahu, ponúka na stiahnutie mobilné hry. Všetky hry sú zatiaľ zadarmo v rámci predplatného a bez reklám. Napriek tomu, že sa k nim dostanete z aplikácie Netflixu, pre stiahnutie budete presmerovaní do Google Play alebo App Store. Výber hier je zatiaľ obmedzený, no nájdete tam už dva tituly Stranger Things. Práve to vidím ako budúcnosť, hry súvisiace s populárnymi seriálmi a filmami v ponuke Netflixu. Viac o tom napísal napríklad portál Tech Crunch.
Rastie Googlu konkurent? 🔍
Podľa mňa nie, ale mohlo by vás zaujímať, že nový vyhľadávač You.com nedávno získal investíciu 20M dolárov, čo znamená, že o ňom zrejme ešte budeme počuť. Na prvý pohľad je hlavný rozdiel v zobrazovaní výsledkov, ktoré sú primárne zobrazené horizontálne, narozdiel od klasického vertikálneho, ktoré poznáme doteraz. Vyhľadávač kombinuje relevantné výsledky z rôznych webov, v rôznych formátoch (obrázky, videá, lokality na mape). Zaujímavosťou je, že používatelia si sami vedia určovať, ktorý zdroj informácií je pre nich najrelevantnejší a posúvať si ho tak vyššie. Ak vás zaujíma viac, prečítajte si článok alebo si sami vyhľadávač vyskúšajte.
Sledujte len svojich obľúbencov. ❤️
Každý deň ste na Instagrame, scrollujete až vám odchádzajú kĺby v palcoch a napriek tomu potom pozriete profil niekoho z priateľov alebo obľúbeného influencera a zistíte, že z posledných 5 postov ste nevideli ani jeden. Aktuálne testovaná "fičurka" by mohla práve toto riešiť. Instagram vám ponúkne urobiť si zoznam obľúbených profilov, ktoré vám bude zobrazovať prioritne. Príde mi to až príliš populárny krok na to, aby sa stal realitou, ale určite to sledujme.
PODCAST: Budovanie osobnej značky (Content marketing od A po Z). 🎙️
Žijeme v dobe, kedy aj takýto newsletter by raz pre mňa mohol znamenať nejaký malý alebo väčší príjem. Všetci môžeme tvoriť obsah, aký nás baví, a živiť sa ním. Samozrejme, nie hneď, no doteraz to nikdy nebolo jednoduchšie. S Dominikom Harmanom, marketingovým konzultantom, ktorý sa venuje ekonomike tvorcov, sme sa v podcaste Doba digitálna rozprávali o tom, ako robiť obsah, ktorý si získa komunitu a možno raz aj sponzorov alebo klientov.
Knižný tip na koniec: Budget Cut. ✂️
Na Slovensku príliš veľa marketingových kníh nevychádza, no nedávno vyšla jedna veľmi podarená. Volá sa Budget Cut a napísali ju Martin Woska a Jaro Zacko z agentúry Triad a venuje sa marketingovým rozpočtom a hlavne situáciam, kedy je rozpočet obmedzený. Ide objektívne o veľmi podarenú knihu, ktorej som dal 8/10. Kúpiť si ju môžete tu a prečítať viac o nej odo mňa tu.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známy a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.