Ako dopadlo reálne Squid Game? 🎥 Čítaj Digitálne novinky #04
Ahoj v digitálnom svete! 😉
Najťažšie na tvorbe týchto newslettrov je písanie úvodov.
Našťastie, pre úvodných pár slov tu nie ste.
Prečítajte si to, čo vás naozaj zaujíma - štvrté Digitálne novinky 👇🏻
Black Friday na dlh. 💸
Kúpili ste si niekedy niečo na splátky? Používate kreditnú kartu? Pravdepodobne áno, sú to bežné finančné produkty. Pre mladých však nie sú veľmi atraktívne. Oni preferujú extrémne rastúce služby typu "Buy Now, Pay Later", ktoré sú ale paradoxne iba modernou kombináciou splátok a kreditky. Všetky tri sú formy dlhu. V súvislosti s uplynulým Black Friday sa môj obľúbený autor, marketér a profesor, Scott Galloway, pozrel na to, ako takéto služby, influenceri, ktorí ich propagujú, ale aj samotní predajcovia nepriamo podporujú zadlžovanie mladých ľudí v mene konzumu. Určite si prečítajte jeho článok Red Friday. Jednoduchá ukážka, ako rovnakú vec vďaka marketingu predať aj dovtedy odmietavej cieľovke.
Môže firma prežiť bez social media marketingu? 💄
Kozmetická firma Lush oznámila, že odchádza z Facebooku, Instagramu, TikToku a Snapchatu. Zaujímavosťou je, že to robí už druhýkrát. Argumentom je toxické prostredie konkrétnych platforiem, s ktorými sa ich majitelia v skutočnosti ani nesnažia nič robiť. Osobne si myslím, že je to skôr gesto a taký verejný experiment, či dnes značka, ktorá silne ťaží z impulzívnych nákupov na základe online reklám, dokáže odrezať tak silné kanály. Ak sa však po roku ukáže, že to ekonomicky zvládli (odhadovaná strata je 12 miliónov eur), môže to spôsobiť, že sa rovnako rozhodnú aj iné značky. Dôležité je spomenúť, že Lush stále zostáva aktívne pôsobiť na YouTube, Pintereste a Twitetri.
Ako dopadla Squid Game v reálnom živote? 🚦
Aj keď ste, podobne ako ja, nevideli najúspešnejší Netflix seriál, Squid Game, zrejme vám neuniklo, o čo išlo. Kórejská súťaž, v ktorej išlo naozaj o život, sa stala hitom meme scény aj TikToku. Jeden z najpopulárnejších YouTuberov, Mr. Beast (80 miliónov subscriberov), je známy tým, že robí rôzne bláznivé kúsky a dáva ľuďom možnosť vyhrať desať až státisíce dolárov. Preto neprekvapí, že práve on zorganizoval Squid Game v reálnom živote. 456 súťažiacich hralo o 456 tisíc dolárov. 25 minútové video má za týždeň 130 miliónov videní. V článku na Mashable sa dozviete, koľko takáto sranda stála vyrobiť. Myslím, že budete prekvapení.
Meta terčom britských regulátorov. 🙅🏻
V máji 2020 kúpila Meta (vtedy ešte Facebook) firmu Giphy, čo bola pomerne veľká vec, hlavne pre integráciu s Instagram Stories. Koncom novembra sa ozvala britská protimonopolná inštitúcia, CMA, ktorá nariadila Mete, aby predali Giphy, pretože sa obáva zneužívania silnej pozície voči konkurenčným sociálnym sieťam, ktoré databázu gifiek využívajú tiež. Meta sa určite odvolá a možno z toho nakoniec nič nebude, no je to prvá iniciatíva, ktorá potvrdzuje dlhodobé predpovede, že takto sa voči veľkým technologickým hráčom bude bojovať. Viac o tom píše Social Media Today.
PODCAST: Ako rozumieť sociálnym sieťam? 🎙️
Ľudia nerozumejú sociálnym sieťam. Používatelia, ani kopa marketérov. Uvedomil som si to po skoro 10 rokoch, čo so sociálnymi sieťami pracujem. Preceňujú ich silu, naskakujú na trendy bez toho, aby sa zamysleli nad ich prínosom, sledujú zlé metriky, nevedia sa odtrhnúť od zaužívaných vecí, ako sú napríklad súťaže. Toto uvedomenie ma viedlo k nahraniu prvej časti druhej série podcastu Doba digitálna, kde som sa pozrel na niektoré odsledované vzorce.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.