Ahoj v digitálnom svete! 😉
Hneď na začiatok vám chcem všetkým popriať krásne vianočné sviatky 🎄
Užite si dobré jedlo, filmy a seriály, oddych a samozrejme aj darčeky 🎁
Ak chcete dať jeden nenáročný darček mne, odporučte tento newsletter ďalej a ohodnoťte moje podcasty na Spotify tu a tu.
Alebo mi ako odpoveď na tento mail pošlite vašu obľúbenú vianočnú reklamu 😉
Poznáme Farbu roka 2022. 🟣
Volá sa Very Peri a ide o spojenie modrej s červenou s kódom 17-398. Pantone vyhlasuje farbu roka už 23 rokov (prvá bola Farba roka 2000) a síce si možno poviete "přitom taková blbost" (tiež sa už tešíte na Pelíšky?), ide o pomerne výraznú udalosť, ktorá si získava veľa mediálneho priestoru. Pantone k tomu napríklad prispôsobuje ponuku svojho e-shopu, aby ste sa mohli jednoducho prispôsobiť aktuálnemu trendu. Very Peri symbolizuje spoločenskú transformáciu, ktorou prechádzame, a má podnecovať kreativitu.
12 funkcií, ktoré Instagram skopíroval z TikToku. 🖨️
Viete, prečo Facebook a Instagram prestávajú byť cool pre mladých používateľov? Pretože už pár rokov nedokážu poriadne inovovať. V posledných rokov sa Meta oveľa viac sústredí na dobiehanie konkurencie, nie určovanie trendov. Schválne, pamätáte si, kedy prišli s niečim prevratným? Pravdepodobne nie. Najväčší vyzývateľ je momentálne jednoznačne TikTok, ktorý v budúcom roku pravdepodobne prekročí 1,5. miliardy používateľov (asi polovica Facebooku). V tomto článku na Social Media Today nájdete 12 vecí, ktoré Instagram skopíroval za posledný rok od TikToku. Som fanúšikom Mety, myslím si, že v dohľadnej budúcnosti má stále silnú pozíciu, no bol by som oveľa radšej, keby svoje inovatívne vízie vedela podložiť aj skutkami.
Ako bude chutiť TikTok? 🍔
Všetci to určite poznáme. Pozeráme na TikToku food videá, okamžite sa nám kumulujú sliny a zvažujeme nálet do chladničky alebo donáškovej aplikácie. Čo keby sme si ale mohli objednať presne to, čo vidíme vo videu? Toto budú môcť čiastočne zažiť americkí používatelia. Projekt TikTok Kitchen bude fungovať na základe partnerstva s už existujúcimi reštauráciami po USA, ktoré vďaka novému menu a investícii od TikToku budú vo svojom okolí doručovať jedlá na základe virálnych videoreceptov. Od marca má takto začať fungovať 300 prevádzok, do konca 2022 až 1 000. Zaujímavé je, že sociálna sieť sa o polovicu ziskov z takýchto objednávok plánuje rozdeliť s autormi receptov, ktoré sa dostanú na menu. Pre TikTok je to okrem silného posilnenia vnímania značky aj príležitosť rozvíjať svoje social commerce zámery a naučiť používateľov objednávať a platiť veci priamo v aplikácii, čo sa im v budúcnosti určite oplatí. Prečítajte si viac na Social Media Today. Ktovie, ako Instagram skopíruje toto, pretože toto je presne to, čo aktuálne nevie robiť - prichádzať s kreatívnymi a inovatívnymi riešeniami.
Čo je to, preboha, to NFT? 🖼️
Som dosť prekvapený, ako sa aj u nás v posledných mesiacoch zintenzívnila diskusia o NFT. Mám až pocit, že nie sme ani tak pozadu oproti veľkým krajinám, ako to možno býva pri iných inováciách. Dokonca aj slovenskí raperi vydávajú svoje NFT (k tomu sa vyjadrím čoskoro v podcaste), ale na to by som si dal radšej pozor. Môžeme si myslieť o NFT čo chceme, ale som presvedčený, že je dôležité naštudovať si aspoň nejaký základ a potom si urobiť názor na to, ako dlho s nami táto téma zostane. Určite ale aktuálne hovoríme o obrovskom boome, z ktorého vyjde niekoľko víťazov a veeeeľmi veľa porazených. V tomto článku nájdete výbornú infografiku, kde je veľa základných informácií a vysvetlení k téme NFT a celému ekosystému okolo. Čo to je, ako to funguje, kde sa s tým obchoduje a za koľko. Mne ešte pred časom celkom pomohla táto časť podcastu The Prof G Pod.
PODCAST: Aká je budúcnosť Woltu? 🎙️
Aplikáciu na donášku jedla, Wolt, používam od začiatku pandémie, takže skoro dva roky, a teda nemôžem prehliadnuť ich vývoj. Jednak rast, čo sa týka reštaurácií a množstva používateľov, alebo aj posun smerom k retailu. Wolt má ambíciu stať sa mobilným trhoviskom, vďaka ktorému viete mať doma takmer čokoľvek do niekoľkých desiatok minút. Už teraz si objednáte okrem jedla aj potraviny, kvety, knihy alebo oblečenie. Marketplace ako taký je silnou témou v smerovaní ecommerce. Vidíme to na raste Alzy alebo Mall a Wolt nechce zaostávať. V jednej z posledných častí podcastu Doba digitálna som sa o týchto zmenách rozprával s marketing managerom Woltu, Adamom Lazárom.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.