Ahoj v digitálnom svete! 😉
Poslednýkrát v tomto roku posielam Digitálne novinky.
Za dva mesiace som ich stihol pripraviť 8 a v tomto poste na mojom LinkedIne si môžete pozrieť doterajšie výsledky.
Pripomínam, že bude absolútne krásne, ak niekomu odporučíte tento newsletter a ohodnotíte moje podcasty na Spotify tu a tu.
Trendy formujúce Instagram v roku 2022. 🔜
Nám starším sa to niekedy ťažko priznáva, ale o tom, čo bude trendy, rozhodujú hlavne mladí. V dnešnej dobe je to bájna Generácia Z. Majú 13-25 rokov a teda najaktívnejšie roky pred sebou. Instagram sa v nedávnom prieskume obrátil na amerických "Zetkárov" a zisťoval ich názory na rôzne oblasti ich života. V tomto reporte sa dozviete napríklad to, že social media influenceri sú pre nich ekvivalentom áčkových celebrít, že memečká a humor sú rovnako veľké témy ako kryptomeny, že aj v online nákupoch prichádzajú zlaté časy second-handov, alebo to, že sociálne siete budú aj naďalej miesto objavovania novej hudby. Určite odporúčam prečítať, aj keď Generácia Z nie je vaša cieľovka.
Čo hovorí psychológia farieb o vašom webe? 🎨
Ak ste niekedy tvorili značku alebo aspoň nejaký web či komunikačný materiál, zamýšľali ste sa nad tým, aké farby použiť? Psychológia farieb pre vás určite nie je neznámy pojem. Vieme, že červená je energická a vášnivá, žltá zasa symbolizuje mladosť a optimizmus, zelená je prírodná a evokuje niečo zdravé. Tento manuál na Social Media Today vám v pár krokoch pomôže zvoliť si správnu farebnú paletu pre vašu značku, produkt alebo web.
Robte tie storky poriadne. 🤳🏻
Stories sú tu s nami už viac ako 5 rokov a ešte donedávna to bol jeden z najefektívnejších formátov na sociálnych sieťach. Vertikálne fotky a videá zmenili spôsob, ako konzumujeme obsah a čo od obsahu očakávame. Napriek tomu sa stále nájdu značky, ktoré pridajú 4 storky mesačne, alebo ľudia, ktorí storkujú iba keď sú na dovolenke. Analytický nástroj Socialinsider pripravil analýzu, v ktorej hodnotili 962 tisíc stories od 6 tisíc business účtov rôznej veľkosti. Z výsledkov vyplývajú zaujímavé závery. Napríklad, že čím väčšia značka, tým viac stories pridáva mesačne. Obrázkové stories majú o niečo vyšší reach než tie s videom. Z obrázkových stories sa diváci skôr prekliknú ďalej, ale z video stories častejšie odchádzajú úplne. Pozrite si kompletné výsledky analýzy tu.
Technológie, ktoré najviac ovplyvnia náš život. 📲
Včera mi konečne prišiel Oura Ring, prsteň zameraný na trackovanie a zlepšenie spánku. Jeho nová generácia už sleduje aj športovú aktivitu, celodenný tep, teplotu či okysličenosť krvi. Prsteňom som nahradil smart hodinky a podľa reakcií a otázok, ktoré mi prišli, zaujal viacero ľudí. Oura sa objavila aj v tejto "predpovedi" Wall Street Journal ($), ktorá sa venuje technológiám, ktoré by nás (zatiaľ skôr Američanov) mali sprevádzať nasledujúcim rokom. Sú medzi nimi napríklad dostupnejšie elektrické autá, 5G sieť, doručovanie zásielok dronmi, ale aj stálice ako VR, AR a krypto.
PODCAST: Pomohla pandémia coworkingom? 🎙️
Fascinuje ma práca freelancerov - sú to hustleri, ľudia, ktorí musia ovládať viacero skillov, aby uspokojili klientov a dopriali si poriadne živobytie. Vždy som si chcel vyskúšať život v coworkingu alebo zastrčený v dobrej kaviarni. Až kým som nezistil, že coworkingy už nie sú úplne pre freelancerov, ale skôr pre firmy. A vlastne sa im už ani veľmi nehovorí coworkingy, ale servisované kancelárie. Do reality ma uviedol Mišo Haruštiak, ktorý riadi The Spot v Bratislave, v novej časti podcastu Doba digitálna. Budete možno prekvapení, čo všetko dnes dostanete v rámci členstva v takomto priestore.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.