Ahoj v digitálnom svete! 😉
Posielam pozdrav z ďalekého Hawaiia, ktorý je zároveň dôvodom, prečo vám trináste Digitálne novinky prichádzajú o týždeň neskôr.
Na prvom mieste je totiž oddych a čerpanie novej energie a inšpirácie. Newsletter a zdieľanie obsahu nasledujú až potom.
Na kvalite informácií sa to však neodrazilo, nebojte ;)
Hudobná skupina, ktorá vznikla na TikToku. 🎵
TikTok a budúcnosť hudobného priemyslu sú veľmi prepojené svety. Už pred vyše pol rokom som nahral podcast o niekoľkých príbehoch, kedy TikTok zmenil život rôznym interpretom a odvtedy pribudla ďalšia kopa takých príbehov. Medzi ne patrí aj 17-ročná Gayle. Korunu tomuto celému nasadila projekt The Future X, čo je nová hudobná skupina, ktorá vznikla cez výzvu na TikToku. Spojila troch spevákov a štyroch tanečníkov, ktorí aktuálne žijú spolu v Malibu a pracujú na vlastných skladbách a prvých live koncertoch. Za nápadom stojí Simon Fuller, autor American Idol, našej SuperStar. Viac o Future X si prečítajte na Variety.com.
Nové emojis vo vašich klávesniciach. 😲
Tehotný muž, röntgen pľúc, francúzske barle, vybitá baterka alebo lotosový kvet. Nové emojis prichádzajú s novou verziou iOS 15.4. Spolu ich bude viac ako 40 a sú pomenované ako Emoji 14.0. Dostupné nám, bežným smrteľníkom, by mali byť v marci alebo apríli. Celý zoznam noviniek nájdete v článku na Emojipedia.org. A ak by ste sa chceli pozrieť trošku do budúcnosti, tu nájdete plánovaný balík Emoji 15.0, kde zatiaľ síce nie sú emojis graficky spracované, ale aspoň viete, čo očakávať neskôr počas tohto roka.
"Z nuly hrdinom". 💪🏿
Tak by sa dal nazvať príbeh Khabyho Lame-a, druhého najsledovanejšieho TikTokera, ktorý má len 21 rokov a ešte pred pandémiou pracoval vo fabrike. Dnes má za sebou obrovské spolupráce, okrem iného sa objavil v kampani pri rebrandingu Facebooku na Meta. Najnovšie si ho ako tvár novej kampane vybrala značka Boss pri predstavení jarnej kolekcie zameranej na mladých #BeYourOwnBoss. Zaradil sa tak medzi celebrity typu Hailey Bieber, Kendal Jenner, Anthony Joshua alebo Future. O kampani písali mnohé médiá, napríklad Sportskeeda.com.
Predavači nebudú mať čo jesť. 🛒
Ako bude vyzerať nakupovanie v kamenných obchodoch v ďalších rokoch? Okrem toho, že obchody budú slúžiť najmä na vyzdvihnutie a vrátenie tovaru objednaného online, nákupy zvládnete aj bez účasti personálu obchodu. Nebudete si musieť vytiahnuť slúchadlá z uší, s nikým sa rozprávať, informácie o produkte si načítate cez QR kód, zaplatíte cez Apple Pay a "bloček" dostanete mailom. Úloha predavačiek a predavačov sa nevyhnutné zmení. Zamestnancov bude menej a budú fungovať viac ako poradcovia pre tých, ktorí v obchode stále nejaký osobný kontakt vyžadujú. Píše o tom Axios.com na základe tém preberaných na základe konferencie, ktorú v januári organizovala americká National Retail Federation.
Knižný tip na koniec: Svet po covide. 🦠
Keďže odoberáte tento newsletter, zrejme vás zaujímajú technológie a s nimi veľké firmy, ktoré formujú globálny spotrebiteľský trh ako Meta, Apple, Netflix, Amazon, Google, Airbnb a veľa ďalších. Práve im sa venuje vo svojej najnovšej knihe, Svet po covide, Scott Galloway. Kniha je zložená z dát, grafov, ale aj subjektívnych prognóz a názorov autora. Pre mňa to bolo príjemné čítanie, ktoré mi pomáha zostať zorientovaný vo svete a formovať si pohľad na blízku budúcnosť. Knihu nájdete napríklad na Martinuse.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.