Ahoj v digitálnom svete! 😉
Vraciam sa naspäť do plnohodnotného týždenného tempa s Digitálnymi novinkami č. 15.
Musím priznať, že kvôli aktuálnej situácii na Ukrajine je to ťažšie než som čakal, ale nie je možné ani správne so všetkým seknúť. Naopak, správne je pomôcť či už finančne, materiálne, alebo aspoň osvetou o tom, čo sa deje a prečo je to zlé. Najjednoduchšie možnosti pomoci nájdete napríklad tu.
Dnes sa ohliadneme za Super Bowlom, urobíme si srandu z Web3 a pokýveme hlavou nad Crocsami. Knižný tip na záver nebude chýbať tiež.
Ak sa vám tento newsletter páči, určite ho pošlite kolegom, kamošom alebo známym.
Hodnota Super Bowl spotu v digitále. 🏈
Šesť a pol milióna dolárov. To je najčastejšie zmieňovaná cena za 30-sekundový spot počas Super Bowlu, ktorému som venoval posledný newsletter. Sledovanosť zápasu bola 112 miliónov. Myslím, že neexistujú takí ortodoxní digitálci, že by spochybňovali význam televízneho spotu počas jedného z najsledovanejších športových podujatí. No keby vás predsalen zaujímalo, čo znamená podobná investícia v digitálnej reklame, pozrite si tento článok na Digiday.com. A ak ste zvedaví na viac marketingových dát z posledného zápasu, pozrel sa na nich článok na Marketing Dive.
Web3 je úplne v pohode. 😬
Alebo nie? Molly White, vývojárka z HubSpotu, si založila svoj web web3isgoinggreat.com, kde zbiera aktuality, ktoré poukazujú na to, že napriek obrovskému ošiaľu okolo Web3, blockchainu, krypta a NFT, existuje v tomto svete veľa zlej a podvodnej aktivity. Najnovší článok je napríklad o tom, ako burzy na obchod s kryptom odmietajú zmraziť účty ruským a bieloruským používateľom. Dokonca vám web počas scrollovania počíta, o koľko peňazí ľudia v dobrej viere prišli. Pre mňa je to najzaujímavejší projekt, na aký som za dlhú dobu narazil. Narazíte tam aj na slovník často používaných výrazov, ale aj prístup ku kódu, keby ste si chceli podobný web spraviť podľa seba a možno prezentovať opačné názory.
Najžiadanejšie marketingové špecializácie. 🧑🏻💻
Pracovať v marketingu je veľmi široký pojem. Pracovať v digitálnom marketingu je síce o dosť konkrétnejšie, ale stále to môže znamenať veľa vecí. LinkedIn sa v nedávnom blogu pozrel na to, ktoré marketingové a digitálne skilly sú najžiadanejšie podľa uverejňovaných pracovných pozícií a teda, ak ich ovládate, stojí za zváženie ich výraznejšie zapracovať do svojho profilu. V článku nájdete aj to, firmy z ktorého odvetvia inzerujú najviac pozícií alebo najobľúbenejšie kurzy z programu LinkedIne Learning
Nečakaný víťaz pandémie. 🐊
Tipli by ste si, že je to značka Crocs? Ja ešte nedávno tiež nie, ale po 2 týždňoch v Amerike ma to vôbec neprekvapuje. Gumené topánky, ktoré sa v mojich očiach pohybujú na hrane ilegality, je vidieť všade. S ponožkami aj bez, doplnené o rôzne odznaky, ktorými sa môžete odlíšiť. Módny vyhľadávač Lyst už v roku 2020 označil Crocsy za 8. najvyhľadávanejší produkt s mesačnou hľadanosťou okolo 135 000. Okrem toho, že sú nepochybne pohodlné, stali sa regulérnou súčasťou aktuálnej módy. Objavili sa na minuloročných Grammy, značka spolupracovala s Balenciagou, Post Malonom či Justinom Bieberom. Veľmi zaujímavý príbeh, o ktorom píše magazín Vice.

Knižný tip na koniec: Prečo spíme. 💤
Hovorí sa, že ide o knihu, po ktorej prečítaní prestanete piť kávu. Ja by som skôr zvažoval vzdať sa alkoholu. Pravdepodobne sa však nestane ani jedno. Napriek tomu bez váhania radím knihu Prečo spíme do kategórie "mal by si prečítať každý". Vlastnému spánku sa už nejaký čas venujem, snažím sa ho sledovať, konzumovať nejaké užitočné informácie. Počúvanie tejto knihy mi pomohlo dotvoriť celistvý obraz o tom, ako veľmi dôležitý spánok pre nás je. V skratke, viac ako by sme si chceli pripustiť. Knihu ako audio nájdete tradične na Audiolibrix (20% zľava s kódom TONY20) a vo fyzickej podobe samozrejme na Martinuse.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.
