Ahoj v digitálnom svete! 😉
Verím, že prvé týždne nového roka vám vychádzajú podľa predstáv. My sme práve na pár dní v Ríme, tak som si ešte pred odchodom sadol, zodpovedne prešiel všetky zdroje a dal dokopy tento newsletter. Sú tu Digitálne novinky číslo 25.
Páči sa vám takýto sumár aktualít? Zdieľajte tento newsletter. Iba vďaka tomu sa môže dostávať stále k novým ľuďom. Ďakujem!
Najvplyvnejší marketéri na LinkedIne. 🏅
Slovenská firma Data on steroids analyzovala LinkedIn komunikáciu marketérov zo slovenských firiem. Zo 100 hodnotených profilov sa mi ušlo krásne 6. miesto. Hlavnou metrikou, ktorá určovala poradie, je mediálna hodnota, ktorú na svojich profiloch marketéri vygenerovali. Tá v sebe kombinuje rôzne ďalšie parametre, ako je engagement rate, dosah príspevkov, frekvenciu komunikácie, počet followerov a pod. Hodnota môjho obsahu vyšla na 2 396 €. Pozrite si detailnejšie výsledky analýzy v tomto článku.
Engagement Pods na LinkedIne. 👍
Ak ste ešte nepočuli o Engagement Pods, vypočujte si môj starší podcast, kde vysvetľujem, ako fungujú tie instagramové a prečo sa im vyhýbať. Ako sa dozviete z tohto článku na blogu Hootsuite, existujú už aj LinkedIn Pods. Pochopiteľne, LinkedIn je v kurze, polovica ľudí sa predbieha v tom, ako mať čo najvyšší engagement a ako "hacknúť" algoritmus. A tak si skupinky používateľov recipročne medzi sebou lajkujú a komentujú príspevky. Odhliadnuc od toho, že to robia bez nejakého cieľa, tak to ani nedáva zmysel, čo potvrdzuje aj experiment z článku. Autorka vyskúšala niekoľko foriem a porovnala vplyv na jej príspevky.
TikTok radí, ako ho uchopiť v roku 2023. 🤳
Po zrhnutí uplynulého roka z minulého newslettra je tu od TikToku aj sumár trendov na rok 203. Volá sa What's Next 2023 Trend Report, má 16 strán a pozostáva z výsledkov 4 rôznych prieskumov, ktoré TikTok realizoval minulý rok. Určite si odporúčam prečítať, no ak by ste chceli úplne najstručnejšie zhrnutie, tak buďte zábavní, pozitívni, osobní a snažte sa osloviť špecifické komunity podľa vašej cieľovky.
Rozumiete vašim Gen Z kolegom? 💀
Na odľahčenie si skúste kvíz od Washington Post, ktorý vám ukáže, čí stíhate jazyku najmladšej pracujúcej generácie. Asi nikoho neprekvapí, že Zetkári komunikujú inak, používajú iné emojis, inak čítajú medzi riadkami. Šesť jednoduchých otázok vám napovie, či ste už príliš starí, alebo ešte máte nádej.
Koniec Creator Studia. ✝️
Po necelých 5 rokoch Meta ruší svoj tool na plánovanie obsahu na Facebook a Instagram, Creator Studio. Plánovanie bude súčasťou Meta Business Suite, čo je prostredie pre celkovú správu Facebook a |nstagram účtov, reklám a pod. Informácia sa objavuje priamo v Creator Studiu a píše o tom aj Social Media Today. Business Suite zároveň čoskoro nahradí (pohltí) Business Manager, ktorý je viac zameraný na reklamy, správu firmy a Facebook stránky.
Veľké prepúšťanie v Google. 🚪
Úplne čerstvá nemilá správa prišla z prostredia Google. Alphabet (materská firma) prepustila v piatok 20.1. až 12 000 zamestnancov, čo je 6 % všetkých "Googlerov" z celého sveta. LinkedIn už je plný príspevkov ľudí z celého sveta, ktorí veľakrát po dlhých rokoch prišli o miesto zo dňa na deň. Samozrejme, všetkých čaká niekoľkomesačné odstupné, pol roka zdravotného poistenia, pomoc s novou prácou či vízovými konaniami. Tu je e-mail, ktorý poslal CEO všetkým zamestnancom. Google sa tak pridal k ostatným technologickým firmám, ktoré znižovali stavy: Meta -11 000, Amazon -18 000, Microsoft -10 000.
PODCAST: Scott Galloway v Diary of CEO. 🎙️
Ešte koncom roka som počúval tento rozhovor a fakt po dlhej dobe so mnou nejaký podcast zarezonoval. Profesor z NYU, Scott Galloway, patrí medzi mojich obľúbených ľudí v online svete. Sledujem ho od roku 2017, čítal som všetky jeho knihy (odporúčam tú poslednú - Adrift) a veľmi ma bavia jeho spoločenské postrehy, ktoré idú aj za hranice biznisu a technológií. V podcaste Diary of CEO sa so Stevenom Bartlettom rozprávali o mnohých zaujímavých veciach, vrátane toho, prečo mladí muží vzhliadajú k niekomu ako je Andrew Tate. Počúvajte tu.
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.