Ahoj v digitálnom svete! 😉
Schválne, koľkokrát ste už videli niekde otázku o tom, či nejakú profesiu nahradí umelá inteligencia? Veľakrát, však? Nebojte sa, sme v bezpečí. Sú tu Digitálne novinky číslo 28.
Páči sa vám takýto sumár aktualít? Zdieľajte tento newsletter. Iba vďaka tomu sa môže dostávať stále k novým ľuďom. Ďakujem!
Analýza kľúčových slov ft. ChatGPT. 🗄️
Keď už sme umelou inteligenciou tento newsletter začali, venujem jej aj prvý tip. V Search Enginge Journal sa pozreli na to, ako využiť ChatGPT ako skvelého pomocníka pri analýze kľúčových slov. Článok je naozaj long form, ale nájdete v ňom konkrétne "prompty", teda zadania, aj s výsledkami. Pre tých, ktorí sa nedočítajú na koniec článku, treba povedať, že ChatGPT je zatiaľ "iba" v pozícii asistenta, ktorý vám síce zjednoduší prácu v časti prieskumu, no ideálne ho treba skombinovať so "skutočnými" SEO nástrojmi, ktoré vedia kľúčovým slovám prideliť aj kvalitatívne a kvantitatívne hodnoty.
Nová CEO Twitteru. 🐦
Elon Musk konečne splnil svoj sľub, že odstúpi z pozície CEO Twitteru. Urobil tak pred 2 týždňami, keď bola za novú CEO vymenovaná Linda Yaccarino, ktorá predtým viac ako 10 rokov pôsobila v televíznom svete v NBCUniversal. Zmena sa reálne udeje koncom júna, Musk sa presunie na pozíciu CTO (Chief Technology Officer). Pre novú šéfku je hlavnou výzvou dostať späť značky a ich miliardy investované do reklamy, keďže mesačný spend sa od októbra do apríla skresal na polovicu. S tým súvisí aj dôležitá úloha presvedčiť používateľov aj verejnosť, že nie je iba Elonova predĺžená ruka, ale naozaj dokáže postaviť skutočný "Twitter 3.0" a ľudia nebudú musieť hromadne odchádzať na nové platformy, ako napr. Bluesky.
TikTok World Hub. 🌐
Ak ste na vyzrelom trhu v pozícii vyzývateľa veľkých hráčov, je dobré robiť niečo inak. Toto presne aplikuje TikTok v rámci svojej snahy uhryznúť si svoj kúsok z koláča investícií do digitálnej reklamy. Inzerentom sa neustále novými a zrozumiteľnými spôsobmi snaží zjednodušiť začiatky vo svete TikTok reklám. TikTok Academy, vlastné nástroje ako CapCut, Creative Center pre inšpiráciu, čo práve na sieti "fičí", Creator Marketplace či TikTok Shop. Jednou z posledný snáh je TikTok World Hub, ktorý združuje obsah z poslednej firemnej konferencie, kde boli predstavené produktové novinky, nástroje pre tvorcov aj inzerentov, ako aj rôzne tipy na efektívnejšiu komunikáciu na platforme. Keď raz prídu TikTok reklamy na náš trh, nebude priestor vyhovárať sa, že "nevieme, ako na to".
Dávka Instagram noviniek. 🆕
Instagram, narozdiel odo mňa, s novinkami nezaháľal. Tou hlavnou je asi nová aplikácia, ktorá má byť alternatívou k Twitteru. Zatiaľ nemá názov, no svetlo sveta by pre prvých "prémiových" používateľov mala uzrieť počas leta. Ďalšou, tentokrát menšou, novinkou je používanie gifiek v komentároch. To prichádza tak trošku po funuse, keďže gifká majú (aspoň nateraz) to najlepšie za sebou. Meta zároveň predáva svoju službu Giphy firme Shutterstock za 55 miliónov (kúpili ju pred 3 rokmi za 400 miliónov). Carousel posty by mali dostať možnosť pridať hudbu, podobne, ako to majú "single-image" príspevky. Poslednou testovanou novinkou, ktorú som vybral, je možnosť komunikovať s "Close Friends" aj formou príspevkov, nie iba cez stories.
Čo priniesla Google konferencia I/O? 🎤
Google má, podobne ako TikTok, za sebou výročnú konferenciu. Jej názov je I/O a tento ročník bol, okrem produktových Pixel noviniek, venovaný integrácii umelej inteligencie do rôznych nástrojov v Google ekosystéme. Pixel pripravil nový skladací smartfón s prémiovou cenovkou od 1 800 $, ako aj Pixel Tablet. Čo však za mňa stojí za zmienku oveľa viac, je využitie umelej inteligencie pri práci s dokumentami v rámci Google Workspace, ale najmä nová éra vyhľadávania v Google Search. Vďaka AI už nedostanete iba 10 odkazov na články, ktoré zodpovedajú vášmu dopytu, ale rovno prehľad informácií z najrelevantnejších článkov. Na základe toho viete začať celú konverzáciu, pýtať sa ďalšie veci, prípadne preskúmať konkrétne články súvisiace s témou, ak vám vyextrahovaná AI odpoveď nestačí. Zaujímavé bude sledovať, čo to bude znamenať pre inzerentov v Google Ads, ktorí by vo vyhľadávaní podľa ukážok mali byť posunutí až pod okno s odpoveďou. Celý obsah konferencie mapoval portál The Verge, ale môžete si pozrieť aj celý dvojhodinový záznam na YouTube.
PODCAST: Doba digitálna pokračuje. 🎙️
Konečne! Nič nevystihuje viac moju emóciu z toho, že sa mi podarilo vrátiť sa k nahrávaniu podcastu Doba digitálna. V tejto chvíli sú vonku 3 rozhovory z tretej série, ten prvý je s Jančim Starečkom z agentúry Data on Steroids, s ktorým sme sa rozprávali o využívaní dát pri plánovaní aj vyhodnocovaní komunikácie na sociálnych sieťach. Počúvajte tu.
Ak máte chuť čítať viac:
LinkedIn pridáva do feedu odporúčané príspevky (Social Media Today)
YouTube ponúkne možnosť cieliť podľa hudobných trendov (Marketing Brew)
Meta odporúčania pre efektívnejšie reklamy na Facebooku a Instagrame (Social Media Today)
Baví vás tento newsletter? Dajte o ňom vedieť vašim známym a pošlite im tento link.
Ak mi chcete zanechať feedback, aby ďalšie pokračovania boli ešte lepšie, odpovedzte na tento mail.