Netradičné využitie AI ❤️🩹 Čítaj Digitálne novinky #33
Ďalšie vydanie newslettra o aktualitách a zaujímavostiach z digitálneho sveta.
Celebrity ako poslovia zlých správ. ✋🏻
Rozísť sa s partnerom či partnerkou, dať výpoveď v práci alebo sa iba ospravedlniť niekomu blízkemu. Tieto momenty môžu byť občas komplikované. Tento článok na Wall Street Journal by mohol byť užitočným pomocníkom. Ľudia sa totiž v posledných rokoch v podobných situáciách obracajú na službu Cameo, ktorá ponúka možnosť dať si akýkoľvek odkaz nahrať menším aj väčším celebritám vo forme krátkeho videa. Za posledné tri roky dostalo Cameo až 5 000 požiadaviek obsahujúcich slovo “divorce”, 2 000 spomínajúcich “breakup” a viac ako 5 500 žiadostí o nahratie ospravedlnenia. V článku nájdete aj niektoré konkrétne videá. Veľmi zaujímavé využitie služby, ktorú v rôznych verziách poznáme najmä ako nástroj na posielanie odkazov fanúšikom pri narodeninách a pod.
Partnerom tohto vydania Digitálnych noviniek je slovenský social media nástroj Kontentino. Osobne používam Kontentino od roku 2017, v podstate od ich začiatkov, a za tie roky som nenašiel iný nástroj, ktorý by mi vyhovoval viac pre prácu v tíme a schvaľovačky s klientmi.
Ďakujem Kontentinu za podporu a tiež za to, že sa stále zlepšujú, prichádzajú s novými fičurkami, ako je priame publikovanie Reels či Stories, podpora príspevkov na Google My Business profile, lepšia analytika alebo nové rozhranie kalendára. Pozrite sa na ich web, ak hľadáte podľa mňa ideálny plánovač pre váš tím.
Reklamy vo vyhľadávaní už aj na TikToku. 🔍
O tom, že TikTok a Instagram v poslednej dobe začínajú ukrajovať z koláča vyhľadavaniu Google, som písal už dávnejšie. Pre mladých ľudí je dnes jednoduchšie, rýchlejšie a prirodzenejšie vyhľadávať tipy na zaujímavé miesta, podniky či zážitky priamo v sociálnej sieti, kde už beztak trávia čas.
Potvrdením tohto trendu je spustenie vyhľadávacích reklám na TikToku. Reklamy vo vyhľadávaní fungujú podobne ako na Facebooku, teda ako placement, ktorý stačí “zakliknúť” pri vytváraní kampane. Detaily nájdete v tlačovej správe priamo od TikToku.
Stále platí, že na Slovensku nie sú TikTok reklamy dostupné, čo je však iba otázkou času.
AI = Umelá intimita. ❤️🩹
V našom mierne privilegovanom svete sa o AI hovorí ako o technológii, ktorá nám dokáže pomôcť najmä s tvorbou obsahu v jeho rôznych fázach a podobách. Samozrejme, možných využití AI nástrojov je najmä dnes, v čase najväčšieho boomu, oveľa viac. Jedno, väčšinou zrejme prehliadané, využitie ponúkajú aplikácie ako Replika, Character.AI alebo My Ai do Snapchatu. Vďaka nim si viete vytvoriť vlastnú digitálnu persónu, s ktorou môžete komunikovať. Wall Street Journal sa pozrel na niekoľko prípadov, kedy ľudia s takýmito charaktermi nadväzujú priateľské aj “viac-ako-priateľské” vzťahy. Dočítate sa o príbehu nočného strážnika v nemocnici, ženy v domove pre seniorov, ale aj tridsiatničky z malého mesta, ktorá si od svojho bota pýta rady ohľadom randenia.
Ako celebrity prechádzali z Twitteru na Threads? 🧵
Ošiaľ okolo novej sociálnej siete už citeľne opadol, ale stále platí, že jej počiatočný rast bol obdivuhodný. Jedným z hnacích motorov býva prítomnosť celebrít a populárnych tvorcov. Ako úspešne dokázalo Threads z Twitteru “pretiahnuť” 15 z najsledovanejších osobností, ako sú napríklad Ellen DeGeneres, Wiz Khalifa, Bill Gates či Oprah Winfrey? New York Times to analyzoval v tomto článku, kde porovnávali aktivitu na oboch sociálnych sieťach v rovnakom čase.
Luxusné značky vstupujú do sveta športu. ⚽
Nike, Adidas, Puma, Umbro, New Balance, Reebok - firmy, ktoré sa nám primárne spájajú so športovým svetom. Lenže tento svet čoraz viac víta aj zástupcov nie až tak športových značiek. Prada sponzoruje čínsku ženskú futbalovú reprezentáciu, Hugo Boss oblieka hráčov Bayernu Mníchov, LVMH je sponzorom budúcoročných OH v Paríži, Burberry navrhuje teplákové súpravy a iné športové oblečenie. Na prvú to možno nie je až také prirodzené ako pri tradičných športových značkách, no na druhú je to absolútne logické. Športové podujatia majú obrovskú sledovanosť, kluby a jednotliví športovci majú výtlak na sociálnych sieťach a lojálnych fanúšikov. To všetko je, samozrejme, veľmi zaujímavé pre všetky značky, vrátane tých najluxusnejších. O ich stále silnejšej pozícii na športovom trhu je tento článok od Digiday.
PODCAST: O freelanceroch v podcaste Ecommerce Bridge. 🎙️
Pred pol rokom sme zoficiálnili náš flexibilný komunikačný dom Wild Cards, ktorý sa venuje spájaniu freelancerov do pop-up tímov pre našich klientov. Pred pár mesiacmi ma pozval Števo Polgári do podcastu Ecommerce Bridge, kde sme sa rozprávali práve o téme pop-up freelancerských tímov. Rozhovor som nedávno vydal aj v mojom podcaste Doba digitálna. Vypočuť si nás môžete tu.
Ak máš chuť čítať viac:
V Illinois začnú zarábať aj deti influencerov (Marketing Brew)
17 metrík, ktorými môžete vyhodnocovať sociálne siete (Hootsuite)
Chronologické zobrazenie obsahu v Stories aj v Reels už čoskoro (Endgadget)
TikTok a Billboard sa spojili a vytvorili nový hudobný rebríček (TikTok)