Marketéri vytvorili merch pre Bratislavu | Chalani z Bratisky v OD5DO9
Štvrtá časť podcastu OD5DO9 s Viktorom Blahom a Palim Bartošom, zakladateľmi značky Bratiska, ktorá vznikla ako "merch pre Bratislavčanov".
Viktor Blaha a Pavol Bartoš pracovali v marketingu, keď v roku 2014 založili značku Bratiska, ktorá vyrábala a predávala merch pre Bratislavčanov. Dnes okrem oblečenia predávajú aj unikátne printy či bytové doplnky a v priebehu rokov si založili aj vlastnú agentúru Bless Studio. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá vznikla ako “bokovka”, prišli porozprávať do podcastu OD5DO9.
Viktor a Pali sú zohratá dvojka a preto by bolo hriechom pozvať iba jedného z nich. Tento rozhovor má teda mierne inú dynamiku ako ostatné, no rozhodne nie horšiu. Chalani nič netajili, priznali aj chyby, ktoré sa im za tých 11 rokov pochopiteľne nevyhýbali, ale hlavne udržali pozitívnu atmosféru celej debatky.
V rozhovore sme prešli kopu tém ako:
Vznik Bratisky ako “merchu”
Prvé predaje na eventoch a cez e-shop
Prechod na full-time podnikanie
Pokus s alternatívnou značkou pre iné mestá
Hľadanie e-shopového a fullfilment riešenia
Rozširovanie produktového portfólia
Tvorba nového pozicioningu
Chyby, faily, poučenia, výzvy
Vzťah k peniazom nielen v podnikaní
Verím, že podcast vás bude baviť, možno aj doslovne, keďže to bola miestami sranda, ale stále odznelo aj veľa užitočného.
Partnerom prvej série podcastu OD5DO9 je Shoptet, líder medzi e-commerce platformami na slovenskom trhu, ktorý podporuje už viac ako 7 000 slovenských malých a stredných podnikateľov, rodinné projekty, ale aj ambiciózne biznisy a nezávislé podcasty :)
YouTube:
Spotify:
Vďaka za každý feedback, za každé zdieľanie a iný prejav podpory. Veľmi si to vážim a aj vďaka tomu môžem stále vymýšľať a realizovať nové veci. Ozvem sa znova o týždeň s piatou časťou podcastu s Milanom Kozickým, zakladateľom rodinného včelárstva Medáreň Kozický.
Ďalšie epizódy:
Konzultant v IT vybudoval sieť burgrární | Roman Kóňa v OD5DO9
Roman Kóňa pracoval ako konzultant v IT, keď v roku 2013 založil značku Regal Burger, ktorú neskôr predal a vybudoval vlastné veľmi obľúbené mäsiarstvo s bistrom. Porozprával mi o tom v prvej časti podcastu OD5DO9.
Milónový e-shop s jogou vedie bývalý account manager | Tomáš Sokol v OD5DO9
Tomáš Sokol pracoval v digitálnej agentúre, keď v roku 2017 založil e-shop s príslušenstvom na jógu, Flexity. V roku 2024 pôsobia na 4 trhoch a plánujú atakovať tržby 1,2 milióna eur. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá začala ako bokovka, mi porozprával v podcaste OD5DO9.
Huslistka rozbehla sieť polievkární | Nataliia Baran v OD5DO9
Nataliia Baran prišla na Slovensko pred vyše 10 rokmi kvôli práci huslistky v košickom divadle. Popri tom v roku 2017 priniesli s manželom do Košíc gastro prevádzku SoupCulture, ktorá má dnes 3 pobočky, z toho 1 franšízovú. O príbehu, ktorý vznikol ako cesta k privyrobeniu si, prišla porozprávať do podcast OD5DO9.
Kariéru právnika vymenil za včelárenie | Milan Kozický v OD5DO9
Milan Kozický pracoval ako právnik, keď sa mu jeho záľuba vo včelárení rozrástla do reálneho biznisu, ktorému sa začal venovať naplno. Značku Medáreň Kozický vedie už od roku 2009 a o jeho ceste, ktorá začala ako hobby a rodinná tradícia, prišiel porozprávať do podcastu OD5DO9.
PPC špecialistka vyrába milónové včelie obaly | Baja Ďurišová v OD5DO9
Baja Ďurišová pracovala ako PPC špecialistka, keď v roku 2019 vyrobila prvé voskové obrúsky a založila značku BajaBee. Od prvých výrobných pokusov doma v kuchyni sa dostali k niekoľko stotitisícovým tržbám a širokému portfóliu obalov aj doplnkov z včelieho vosku. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá začala ako “bokovka”, prišla porozprávať do podcastu O…
V korporáte začal vyrábať orechové maslá | Samuel Olejár v OD5DO9
Samuel Olejár mal štandardnú korporátnu prácu, keď sa v roku 2015 pustil do výroby arašidového masla. O jeho ceste budovania značky Pure Nuts, ktorá začala ako bokovka, prišiel porozprávať do podcastu OD5DO9.
Manažér z banky vyrábal tulivaky v garáži | Martin Guttman v OD5DO9
Martin Guttman pracoval v banke, keď v roku 2006 na svojej návšteve Thajska objavil sedacie vaky a po návrate domov začal budovať značku Tuli. Dnes sú jeho tulivaky súčasťou mnohých domácností aj kancelárií. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá začala ako “bokovka” prišiel porozprávať do podcastu OD5DO9.