Manažér z banky vyrábal tulivaky v garáži | Martin Guttman v OD5DO9
Ôsma časť podcastu OD5DO9 s Martinom Guttmanom, zakladateľom značky Tuli, ktorej sa začal venovať popri práci produktového manažéra v banke.
Martin Guttman pracoval v banke, keď v roku 2006 na svojej návšteve Thajska objavil sedacie vaky a po návrate domov začal budovať značku Tuli. Dnes sú jeho tulivaky súčasťou mnohých domácností aj kancelárií. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá začala ako “bokovka” prišiel porozprávať do podcastu OD5DO9.
Značku sedacích vakov Tuli asi netreba nikomu predstavovať. Jedna z mála značiek, ktorej sa podarilo pomenovať celú kategóriu - tulivaky. Martin Guttman si v štúdiu zaspomínal na začiatky podnikania “z garáže”, ale povedal mi viac aj o novej ére značky Tuli ako výrobcu nábytku.
V rozhovore sme prešli kopu tém ako:
Prvý kontakt so sedacími vakmi v Thajsku
Zhánanie dodávateľov a vývoj prototypov
Spolupráca s festivalom Pohoda a prví zákazníci
Ako vznikli názvy Tuli a Tulivak
Získavanie objednávok na eventoch
B2B spolupráce
Transformácia na nábytkársku firmu
Rozširovanie do škôl a kancelárií
Vzťah k peniazom nielen v podnikaní
Verím, že podcast vás bude baviť, určite mi môžete napísať vaše dojmy. Poteší ma, samozrejme, každý odber na YouTube či Spotify.
Partnerom prvej série podcastu OD5DO9 je Shoptet, líder medzi e-commerce platformami na slovenskom trhu, ktorý podporuje už viac ako 7 000 slovenských malých a stredných podnikateľov, rodinné projekty, ale aj ambiciózne biznisy a nezávislé podcasty :)
YouTube:
Vďaka za každý feedback, za každé zdieľanie a iný prejav podpory. Veľmi si to vážim a aj vďaka tomu môžem stále vymýšľať a realizovať nové veci. Prvá séria podcastu OD5DO9 je týmto uzavretá, už čoskoro môžete čakať ďalšie Digitálne novinky, na ktoré sa už fakt teším :)
Ďalšie epizódy:
Konzultant v IT vybudoval sieť burgrární | Roman Kóňa v OD5DO9
Roman Kóňa pracoval ako konzultant v IT, keď v roku 2013 založil značku Regal Burger, ktorú neskôr predal a vybudoval vlastné veľmi obľúbené mäsiarstvo s bistrom. Porozprával mi o tom v prvej časti podcastu OD5DO9.
Milónový e-shop s jogou vedie bývalý account manager | Tomáš Sokol v OD5DO9
Tomáš Sokol pracoval v digitálnej agentúre, keď v roku 2017 založil e-shop s príslušenstvom na jógu, Flexity. V roku 2024 pôsobia na 4 trhoch a plánujú atakovať tržby 1,2 milióna eur. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá začala ako bokovka, mi porozprával v podcaste OD5DO9.
Huslistka rozbehla sieť polievkární | Nataliia Baran v OD5DO9
Nataliia Baran prišla na Slovensko pred vyše 10 rokmi kvôli práci huslistky v košickom divadle. Popri tom v roku 2017 priniesli s manželom do Košíc gastro prevádzku SoupCulture, ktorá má dnes 3 pobočky, z toho 1 franšízovú. O príbehu, ktorý vznikol ako cesta k privyrobeniu si, prišla porozprávať do podcast OD5DO9.
Marketéri vytvorili merch pre Bratislavu | Chalani z Bratisky v OD5DO9
Viktor Blaha a Pavol Bartoš pracovali v marketingu, keď v roku 2014 založili značku Bratiska, ktorá vyrábala a predávala merch pre Bratislavčanov. Dnes okrem oblečenia predávajú aj unikátne printy či bytové doplnky a v priebehu rokov si založili aj vlastnú agentúru Bless Studio. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá vznikla ako “bokovka”, prišli porozprá…
Kariéru právnika vymenil za včelárenie | Milan Kozický v OD5DO9
Milan Kozický pracoval ako právnik, keď sa mu jeho záľuba vo včelárení rozrástla do reálneho biznisu, ktorému sa začal venovať naplno. Značku Medáreň Kozický vedie už od roku 2009 a o jeho ceste, ktorá začala ako hobby a rodinná tradícia, prišiel porozprávať do podcastu OD5DO9.
PPC špecialistka vyrába milónové včelie obaly | Baja Ďurišová v OD5DO9
Baja Ďurišová pracovala ako PPC špecialistka, keď v roku 2019 vyrobila prvé voskové obrúsky a založila značku BajaBee. Od prvých výrobných pokusov doma v kuchyni sa dostali k niekoľko stotitisícovým tržbám a širokému portfóliu obalov aj doplnkov z včelieho vosku. O svojej podnikateľskej ceste, ktorá začala ako “bokovka”, prišla porozprávať do podcastu O…
V korporáte začal vyrábať orechové maslá | Samuel Olejár v OD5DO9
Samuel Olejár mal štandardnú korporátnu prácu, keď sa v roku 2015 pustil do výroby arašidového masla. O jeho ceste budovania značky Pure Nuts, ktorá začala ako bokovka, prišiel porozprávať do podcastu OD5DO9.