Zápisky z Cannes Lions vol. 4 - Crème de la crème
Vyberám tri najkreatívnejšie social media kampane z Cannes Lions 2025.
Cannes Lions je najväčší reklamný festival na svete, kde sa oceňuje špička svetovej reklamy. Okrem toho je to týždeň plný zaujímavých prednášok, networkingu, horúceho slnka a rosé.
Toto je posledný diel mojej minisérie newslettrov týkajúcich sa Cannes Lions 2025. Tentokrát vyberám 3 kampane, ktoré ma najviac oslovili spomedzi tých, ktoré získali ocenenie v social media kategórii.
Ak by vás zaujímalo oveľa viac takýchto príkladov, dnes večer robíme online prednášku v Klube Digitálnej univerzity, kde si ukážeme viac ako 20 ocenených kampaní. Je to zadarmo, stačí sa zaregistrovať.
Cif ako partner vulgarizmov
Pravdepodobne všetci poznáme značku Cif primárne ako čistič kuchyne alebo kúpeľne. Niektorí možno ako čistič tenisiek. Zákaznici teda Cif používajú na čistenie všetkého možného. Prečo by teda značka nemohla skúsiť vyčistiť aj slovný prejav od vulgarizmov? Cif sa spojil s tvorcami obsahu, ktorí dôverne poznajú situáciu, kedy im algoritmy pre nadávky demonetizujú obsah. Ich vlastný zvuk a logo sa stali symbolom cenzúry vulgarizmov v podcastoch a videách. Vďaka tomu mohol obsah zostať monetizovaný a Cif potvrdil, že dokáže vyčistiť naozaj všetko. Skvelý nápad!
Predchádzajúce zápisky
Zápisky z Cannes Lions vol. 1 - Máte svoju kreatívnu platformu?
Cannes Lions je najväčší reklamný festival na svete, kde sa oceňuje špička svetovej reklamy. Okrem toho je to týždeň plný zaujímavých prednášok, networkingu, horúceho slnka a rosé.
Zápisky z Cannes Lions vol. 2 - AI už nie je téma
Cannes Lions je najväčší reklamný festival na svete, kde sa oceňuje špička svetovej reklamy. Okrem toho je to týždeň plný zaujímavých prednášok, networkingu, horúceho slnka a rosé.
Zápisky z Cannes Lions vol. 3 - Nie je to reálne!
Cannes Lions je najväčší reklamný festival na svete, kde sa oceňuje špička svetovej reklamy. Okrem toho je to týždeň plný zaujímavých prednášok, networkingu, horúceho slnka a rosé.
Píše ti Ikea!
Kto aspoň raz v živote neposlal alebo nedostal uprostred noci správu “Si hore?”, nech hodí kameňom alebo dá lajk na tento newsletter. Čo by ste urobili, keby vám takúto správu poslala Ikea? Navyše s ponukou zľavy na matrace, keďže očividne v noci nemôžete spať? Konečne nejaká značka využila kreatívne DMs, veľmi oceňujem.
Tandem Burger a King
Žiadny ročník Cannes Lions by nebol kompletný bez Burger Kingu. Už pred rokmi som obdivoval ich kampaň, v ktorej zasponzorovali tím z nižšej anglickej ligy, vďaka čomu sa ich logo dostalo do hry Fifa aj bez toho, aby museli byť oficiálnym partnerom.
Tentokrát urobili ďalší skvelý hack, pri ktorom využili, že FC25 po novom používa AI komentáre hlasov a teda dokáže vyslovovať aj mená neznámych hráčov. Zistili, že v hre je dostatok hráčov s menami Burger a King a vyzvali hráčov hry, aby do svojho tímu dostali posily s týmito menami a nechali Burgera nahrať Kingovi na gól a zdieľať to na sociálnych sieťach za free Whopper. Výsledok je opäť skvelý a rivalita s McDonald’s opäť baví všetkých.
Chcete viac? Počujeme sa večer!
Ako som spomenul na začiatku, dnes o 19:00 robíme s Digitálnou univerzitou online prednášku v Klube Digitálnej univerzity, kde sa môžeme porozprávať o Cannes Lions, ukážeme si spolu až 25 kampaní a povieme si, vďaka čomu sa im zadarilo na najprestížnejšom reklamnom festivale na svete. Je to zadarmo, stačí sa zaregistrovať.
Ďakujem vám, že ste mi venovali čas, veľa to pre mňa znamená. Ozvem sa zasa čoskoro.